پ پ چیست و چه کاربرد در صنعت باتریسازی دارد؟

پ پ چیست و چه کاربرد در صنعت باتریسازی دارد؟

پلی پروپلین چیست؟

پلی پروپلین که آن را به پ ‌پ نیز می‌شناسند، از پرمصرف ترین پلیمر های صنعت می باشد و مواد اولیه ساخت پ پ، کربن و هیدروژن است که در طبیعت فراوان هستند، البته تبدیل این دو عنصر به پلی پروپلین کار دشواری است. پ پ از خانواده پلاستیک های پتروپلاست است، این به آن معناست که با حرارت نرم می شوند. از این پلیمر در نساجی، بسته بندی محصول، ساخت اسباب بازی، ساخت چمدان، قالب های پلاستیکی، قمقمه، لوله های فاضلاب، روکش های پلاستیکی، ساخت فیبر و الیاف و البته ساخت قطعات خودرو استفاده می شود.

موارد مصرف پلی پروپلین

قطعات خودرویی که در آن از پلی پروپلین استفاده می شود عبارتند از:
1. قطعات پلاستیکی داخل خودرو 
2. جعبه و درب باتری خودرو
3. ضربه گیر های بیرون و داخل ماشین
4. سپر خودرو
5. لوازم یدکی ماشین
6. پنل های درب
7. کفپوش خودرو

ویژگی های پلی پروپلین

1. مقاومت کششی بالا

2. چگلالی کم

3. وزن کم و مقاومت بالا (به همین دلیل در قطعات خودرو کاربرد بالایی دارد)

4. مقاومت در برابر ضربه

5. مقاومت در برابر اسید و باز در نتیجه متریالی مناسب برای پوسته باتری است.

6. مقاومت دمایی بالا به همین دلیل در قطعات موتور خودرو هم از آن استفاده می شود.

7. هزینه ی پایین تولید

8. غیر سمی بودن

9. فرم پذیری و حالت گیری مناسب

10. عایقی مناسب

11. این پلاستیک به صورت طبیعی می‌تواند گرما را تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد تحمل کند که باعث مقاومت قالب باتری در برابر گرمای تابستان و گرمای موتور خودرو می شود.

12. پ‌پ در برابر خط و خش و ضربه مقاوم است.

13. این پلیمر در برابر اسید باتری پایدار

14. ویژگی رنگ پذیری بالا

15. ویژگی ترکیب با بوش های فلزی را دارد که باعث آسان تر شدن نصب قطب‌های باتری بر روی قالب می شود. 

16. قابلیت بازیافت و استفاده دوباره در کارخانجات.

کریستال پ پ

نحوه استفاده از پلی پروپلین در تولید پوسته باتری

مرحله اول:


پلی پروپیلن در قالب باتری و درب باتری استفاده می‌شود که به حالت جامد به صورت دانه های کریستال مانند هستند و توسط المنت های حرارتی گرم می شوند و به صورت مذاب داخل قالب ها تزریق می شوند و سپس با عبور سیال خنک کننده، قالب سرد شده و به شکل مورد نظر می رسد.

پ پ (P-P) مذاب، درون قالب ها با سایزهای متفاوت ریخته می شود و سپس عملیات سردسازی آغاز می شود.

مرحله دوم:


پس از خنک شدن، پوسته و در باتری به صورت زیر انبار می شوند.


مرحله سوم:


پوسته های انبار شده آماده مونتاژ صفحات و پر شدن اسید می شوند و پس از نصب درب ها، قطب های باتری ها جوش می خورند.
در نهایت باتری آماده شده در دستگاه هوا و فشار تست می شوند و نشتی و ولتاژ آن ها بررسی می شود. باتری های تولید شده انبار می شوند که انبار کردن آن ها قواعد خاص دارد.
برای اطلاع از نحوه انبارش باتری ها اینجا کلیک کنید.

قالب گیر پوسته باتری
باتری در خط تولید
قالب های باتری انبار شده
پوسته باتری انبار شده
گردآوری توسط سهراب پی سخن
با تشکر از مدیر تولید مجموعه برنا باتری

چاپ   ایمیل